Η Attica Bank καταβάλλοντας συνεχείς προσπάθειες να διατηρήσει ένα επιχειρηματικό πνεύμα διαφάνειας και εμπιστοσύνης, καθώς και υψηλά πρότυπα επιχειρηματικής δεοντολογίας, αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια και την υπόληψη οποιουδήποτε επηρεάζεται από τις δραστηριότητές αυτής.

Στο πλαίσιο αυτό η Τράπεζα τελεί σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και με το Ν.4990/2022 σχετικά με την προστασία των προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου.

Με σεβασμό στα θεμελιώδη δικαιώματα της ελευθερίας έκφρασης και πληροφόρησης, της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, της επιχειρηματικής ελευθερίας και χρηστής διοίκησης, της προστασίας του καταναλωτή, της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος και με σκοπό τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου προστασίας των προσώπων, που αναφέρουν παραβιάσεις του δικαίου και του νόμου, η Τράπεζα καθιερώνει κανάλι ανώνυμης πληροφόρησης.

Πρόκειται για ένα σύστημα με διαύλους υποβολής αναφορών και διαδικασίες παρακολούθησης αυτών, σχετικά με ζητήματα που αφορούν σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικότερα οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη μπορεί να επιφέρει ηθική ή υλική ζημία στην Τράπεζα.

Η Attica Bank, πιστοποιημένη με το διεθνές πρότυπο ISO 37002:2021 για το σύστημα αναφοράς παραβάσεων (whistleblowing system), διασφαλίζει την εμπιστευτικότητα και το απόρρητο των αναφορών, καθώς και την προστασία οποιουδήποτε καλόπιστα εκφράζει ανησυχίες για παράβαση της δεοντολογίας, παράνομη συμπεριφορά, διακρίσεις, ή άλλη δυσλειτουργία/σοβαρή παρατυπία, από τυχόν πράξεις αντιποίνων.

Ειδικότερα, δύναται να υποβληθούν αναφορές περιστατικών που αφορούν παραβίαση των Πολιτικών και Διαδικασιών της Τράπεζας καθώς και της ισχύουσας νομοθεσίας (π.χ. απάτη, διαφθορά, κλοπή, υπεξαίρεση, ξέπλυμα χρήματος, παραποίηση λογιστικών εγγράφων και οικονομικών καταστάσεων, παράλειψη συμμόρφωσης με τον Κώδικα Δεοντολογίας ή/και τις Πολιτικές της Attica Bank, ζητήματα που αφορούν σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικότερα οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη μπορεί να επιφέρει ηθική ή υλική ζημία στην Attica Bank.

Τρόποι Υποβολής Αναφοράς

Μπορείτε να υποβάλλετε την αναφορά σας, επώνυμα ή ανώνυμα, με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Μέσω της ειδικής πλατφόρμας εδώ
  • Τηλεφωνικώς, καλώντας στη γραμμή 210-3669090, η οποία είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο (τηλεφωνική γραμμή αυτοματοποιημένης καταγραφής)
  • με αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος (email) στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο whistleblowing@atticabank.gr
  • με ταχυδρομική επιστολή σε φάκελο που φέρει την ένδειξη «Υπόψη Υ.Π.Π.Α.» ή «Αναφορά του ν. 4990/2022» στην έδρα της Τράπεζας (Παλαιών Πατρών Γερμανού 3-5, Τ.Κ.105 61 Αθήνα)

Η Τράπεζα δεσμεύεται να συλλέγει και να διατηρεί μόνο τα δεδομένα που είναι απαραίτητα σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας, να τα διαγράφει με ασφάλεια μετά την πάροδο πέντε (5) ετών, εκτός αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι που επιβάλλουν τη διατήρησή τους (π.χ. διεξαγωγή έρευνας σε εξέλιξη, εκκρεμείς δικαστικές διαδικασίες), να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα από απώλεια, κακή χρήση, μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση ή αποκάλυψη αυτών και εν γένει να εξασφαλίζει την ύπαρξη κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για την προστασία τους. Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την Επεξεργασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στο πλαίσιο διαχείρισης επώνυμων και ανώνυμων αναφορών του ν.4990/2022, πατήστε εδώ.

Η Attica Bank λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα άτομα που παρέχουν πληροφορίες σχετικά με περιστατικά παραβατικής συμπεριφοράς, θεωρώντας εύλογα και καλόπιστα ότι οι καταγγελίες αυτές είναι βάσιμες, δεν θα υποστούν προσωπική, επαγγελματική ή οικονομική ζημία. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Διαχείρισης Επώνυμων και Ανώνυμων Αναφορών  της Τράπεζας και του Ομίλου πατήστε εδώ.

Σημειώνεται ότι, σε περίπτωση που, μετά τη λήψη της απάντησης της Attica Bank στην αναφορά σας, θεωρήσετε ότι αυτή δεν αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά, τότε μπορείτε να υποβάλετε την αναφορά σας απευθείας στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (www.aead.gr ). Σχετικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο https://aead.gr/submit-complaint

Αναφορές μπορούν να υποβληθούν και κατά περίπτωση, σε δημόσιους φορείς ή θεσμικά και λοιπά όργανα ή οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.